joi, 14 august 2008

Experienta Ayahuasca a altui roman

Experienta Ayahuasca a altui roman
By Aurel Mocanu November 5, 2007

……………………………………………………………………….

Intunericul era acum total , punctat doar de tipetele ocazionale ale pasarilor de noapte de afara si de asteptarile cu sufletul la gura ale noastre , cei care , cu aproape jumatate de ora in urma , bausem amara bautura sfanta a Amazoniei , Ayahuasca .Acum eram cu totii in asteptare tacuta , intr-un intuneric atemporal parca , in care secundele aveau alt inteles , alta greutate , alta durata . Majoritatea participantilor la ceremonie nu erau la o prima astfel de experienta .Pentru mine era insa prima data .La un moment dat , ceva s-a schimbat in aerul incaperii , o prezenta noua l-a insufletit si , imediat , cantecul maestro-ului a inceput . Ea- Ayahuasca - era acum cu noi acolo .
……………………………………………………………

Shapaca se misca intr-o lege a sa , creatoare si povestitoare a lumilor , in care cerurile s-au deschis telescopic deasupra noastra iar tavanul modest al incaperii pur si simplu a incetat sa existe ca bariera a sunetului si a perceptiei mele ; sunetul shapacai creea tablouri peste tablouri de culori si sentimente in miscare , si la un moment dat am devenit constient ca pe nesimtite a inceput o ploaie cu un rapait hipnotic pe mai multe ritmuri intretesute intr-o armonie perfecta .

Pendulam cu uimire intre perceptia trupului si cea a sufletului : pe de o parte , un instrument shamanic din frunze uscate era scuturat ritmic intr-o incapere , iar pe de cealalta parte , intr-o lume de lumi paralele care se intersectau in perceptia mea , ploua din ceruri-lumi suprapuse , deschise deasupra , si in care priveam cu uimire . Lumi cu fiinte fantastice , cu oameni care isi aveau acolo vietile lor , cu plante si animale .
Atunci m-am hotarat sa imi fac si eu o shapaca . Frunzele de porumb sau cele de trestie probabil ca sunt perfecte pentru asta , mi-am zis .

Icaro-ul tesea lumi , consistenta fluida a valurilor luminii in miscare raspundea schimbarii tonurilor cantecului , raspundea ritmului , raspundea vocalelor , raspundea cuvintelor . Un alt ton , o alta lumina . Un alt vers , si valuri de lumina patrundeau in suflet , aratand alte viziuni .

Un gand razlet-glumet : Pablo Amaringo sigur a baut ayahuasca , altfel nu putea sa picteze asa cum picteaza . Firele incolacitoare de lumina in cele mai frumoase culori pe care le-am vazut vreodata , cu miez luminiscent precum cel al fibrelor optice ce isi arata esenta : a conduce Lumina .Intreaga perceptie multidimensionala , atat de complexa si de perfect plina , era saturata de sentimentul unei prezente iubitoare , atat de blanda dar in acelasi timp atat de puternica in imensitatea sa .

Si atunci , a aparut . O anaconda uriasa , cu pielea plina de modele multicolore irizate , serpuind in holospatiul de deasupra mea , mi-a aratat , maiestuoasa si iubitoare , cum depune oua . O mare mama cosmica ce depune , iubitoare si creatoare , oua . Un ou, inca unul ……apoi a serpuit exact asupra mea si a depus un ou cat trunchiul meu , pe mine . Am simtit forma energetica a oului pe care viziunea mea mi-l prezenta , inglobandu-ma , si alunecand apoi spre picioare , luandu-mi burta cu el .Luand cu sine otrava acumulata in timp , care stagna in sistemul meu , mi-a dat mesajul : “nu te mai atasa de otravuri , nici ale tale , nici ale altora ; nu le mai pastra in tine ; locul lor e afara din tine “ .O serie de flashuri rapide mi-a indicat la ce se refera , apoi mi-am simtit pieptul si trupul in general ingreunat ; indreptandu-mi atentia spre trup , am perceput ca aveam ca niste pachete , niste greutati ceva , puse pe mine , care ma apasau in mai multe locuri . “aici ai de lucru” €“un alt mesaj mi-a patruns in constiinta , si mi-a venit sa vomit . Aceasta s-a adaugat la puternicele miscari pe care deja le simtisem de dinainte in intestine , dar am cautat sa ma abtin pentru moment .

Stiam , citisem ca Ayahuasca vindeca si purifica . In jurul meu , unii si altii ieseau afara din incaperea ceremoniei , intrau inapoi si isi reluau locurile ; unii plangeau , altii cantau molcom , altii erau cufundati tacuti in viziunile lor .Postisem de ceva vreme inainte de ceremonie , dar in special in zilele premergatoare si in ziua ceremoniei , nu mancasem mai nimic . Nu aveam ce sa vomit . In schimb , semnalele din intestine au devenit enorm de intense si am decis sa le dau curs .
...................

Cu ce am ramas ? Am ramas in primul rand cu o pace aproape tangibila , pe care o simt oricand si oriunde , dedesubtul fiecarei experiente , fiecarui sentiment , fiecarui gand . E parca in aerul pe care il respir , subtila si in acelasi timp evidenta atunci cand ma acordez la ea . Un sentiment de a fi iubit dincolo de aparentele efemere ale lumii fizice , dar si in meandrele concretului .
Am mai ramas si cu o intuitie mult mai clara a celor ce imi fac bine versus cele ce nu imi fac bine : sentimentele vis-a-vis de mancarurile , lichidele , cuvintele, imaginile si emotiile carora le permit sa intre in fiinta mea sunt mult mai puternice . Ca un fel de busola , imi arata unde duce una si alta .Bineinteles, decizia de a accepta/primi orice in sistemul meu imi apartine , dar acum pur si simplu simt mai puternic ce imi face bine si ce nu .
Una peste alta , acesta a fost inceputul . Frumos , vindecator , puternic , profund . Si abia astept urmatoarea experienta ._________________

Aurel
www.nierika.ro seminarii practice de shamanism in Romania

Un comentariu:

Unknown spunea...

This has lead me to my personal fascination with knowledge of self and the universe we inhabit. Ayahuasca I share my experiences, opinions, and information I have come across with the world.